ben op zoek naar een monogame vrouw in een polyrelatie

  • Carla

    Sinds kort heeft mijn vriend,( waar ik al 15 jaar mee samenwoon en 2 kinderen heb) me verteld dat hij poly is.

    Ik heb daar erg veel moeite mee. Ik zou graag verhalen van vrouwen horen die in dezelfde situatie zitten.

  • Belinda

    Hai Carla,

    Ik zit niet in dezelfde situatie als jij. Eerder de omgekeerde. Ik heb mijn man na 10 jaar relatie verteld dat ik poly ben. Eigenlijk wisten we dat beide al wel, maar het mocht nooit benoemd worden. Monogamie is de norm, en zo moet je zijn toch?

    Misschien kan ik ook iets voor je doen. Voor degene die poly is, is het ook lastig allemaal. Maar misschien heb je meer interesse in ‘lotgenoten’.

    Verder vind ik de site Passievlinder erg mooi, van Marga Pein (achternaam ben ik even niet zeker van).

    Maar natuurlijk ook de site van Ageeth Veenemans. Zij, en anderen, organiseren ook Polygamiecafes waar gelijkgestemden, en hun omgeving, elkaar kunnen ontmoeten. Mijn man (die monogaam is en veel moeite heeft met het gebeuren) gaat binnenkort met mij naar zo'n avond. Dat vind ik echt fantastisch van hem en daar ben ik hem zeer dankbaar voor. Samen gaan we ontdekken wat mijn poly zijn voor ons zal betekenen. Sinds we er zo naar kijken, hebben we natuurlijk ook moeilijke momenten, maar stroomt er ook heel veel nieuwe, open en respectvolle liefde in onze relatie.

    Heel veel sterkte Carla,

    Hoop dat je iets aan mijn reactie hebt.

    Groetjes,

    Belinda