Wat ik tegenwoordig mis in mijn leven is een goeie vriend of vriendin. Ik ben getrouwd en heb ook in mijn echtgenote een vriendin (voor het leven, hoop ik) gevonden. Na het gebruikelijke lief en leed is het ons echter steeds duidelijker geworden dat we niet alleen een stel zijn, maar ook twee ikken die zo nu en dan hun eigen ruimte nodig hebben, met eigen activiteiten en eigen vrienden en vriendinnen. Om niet te blijven steken in de beperkte ruimte van de compromissen van een goed huwelijk - en dat bedoel ik niet cynisch, maar puur realistisch. Een waarheid die door ons beiden al een aantal jaren geleden is onderkend en waarvan we allebei vinden dat het een splijtzwam in onze relatie zou kunnen worden. We dienen onszelf te blijven ontplooien. Omdat we sinds enkele jaren geen werk meer hebben, moeten we zien te voorkomen dat we langzaam maar zeker samen in slaap sukkelen, in plaats van te blijven genieten van wat de wereld nog meer te bieden heeft.

Daarom zoek ik in alle openheid en eerlijkheid naar een vrouw die mij haar vriendschap wil geven, die een stuk(je) van haar leven met mij wil delen. Iemand die redelijk dicht bij mij in de buurt woont (ik woon in het zuidwesten van Drenthe), zodat we elkaar zonder veel kosten en moeite regelmatig kunnen bezoeken en/of samen activiteiten kunnen ondernemen.

Ik ga er van uit dat ik niet de enige zal zijn met deze wens, en probeer daarom via deze oproep contact te leggen met een eerlijke, lieve en zachtaardige vrouw die mijn drijfveren in deze begrijpt en in mij een (extra?) aanvulling in haar leven hoopt te kunnen vinden. Misschien ben je een speld in de hooiberg – maar wie weet geef ik je met mijn oproep zoveel herkenning dat je ervoor in het licht wilt komen. Je bent van harte welkom. En voor alle duidelijkheid… dit alles gaat niet achter de rug van mijn partner om. Al sinds jaren hebben we elkaar in alle openheid deze vrijheid toegestaan. En daarom die ik mijn oproep hier op dit polyamorie-prikbord. Omdat wij polyamoreus durven denken en doen.

Ik kan hier verder van alles melden over mijn drives en hobby's etc., maar omdat ik juist aan nieuwe ervaringen behoefte heb, laat ik liever alles helemaal open. Leeftijd is ook al niet zo vreselijk belangrijk, maar een beetje in de buurt van de mijne, heeft wel mijn voorkeur. Ik ben iets boven de zestig. Verder kan ik nog melden dat ik mij zo gezond als een vis voel en dat ik een normaal postuur heb.

Ben jij de speld die ik zoek? Kom dan gauw uit je hooiberg en reageer.

Harmen