Onder de titel: losgelaten ben ik bezig met het schrijven van een roman met polyamorie als thema.

In losgelaten beschrijf ik de vrijheid die - door hun keuze voor polyamorie - in het leven van hoofdpersonen Robert en Sanne is ontstaan.

Het verhaal begint in Grenoble in Frankrijk, waar Robert een onverwachte ontmoeting heeft met oud-collega Saskia. Hij is van plan om een week of vier vijf in zijn eentje met rugzak en tent door de Vercors te gaan zwerven, maar door die ontmoeting loopt het allemaal wat anders. Het geeft hem de gelegenheid om terug te kijken op zijn leven en op zijn relatie met zijn vrouw Sanne.

Ook het polyamoureuze leven van Sanne wordt belicht. Terwijl Robert door de Vercors zwerft, is Sanne voor het eerst een paar weken met haar vriend Stephan op pad.

Ik probeer in deze roman in kleine stapjes het ontstaan van een polyamoreuze relatie te beschrijven, met name voor mensen die niet of nauwelijks op de hoogte zijn van zoiets als polyamorie. In de hoop hiermee een bijdrage te leveren aan het bestrijden van dit taboe.

De roman is nog niet af, maar wel zijn er nu zo'n 50 bladzijden op mijn website www.harrijsmit.nl geplaatst. En regelmatig wordt daar tekst aan toegevoegd.

Lees mee als je wilt en laat mij eens horen wat je er van vindt.