leggen jullie veel uit?!

• wana

ikk hou niet van liegen,achterhouden of moeilijk te doen.

Als het ter sprake komt laat ik wel eens wat vallen over ons.

Waar ik gek van word is dat je dan meteen in ellenlange monogamie discussies valt, alsof ik hen moet overtuigen maar zeer zeker zij mij dat we het toch echt niet goed doen en dat dit nooit wat zal worden (maar dat is t al jaren wel..)

'het werkt op deze manier voor ons' blijf ik herhalen en de jaloezie discussies wordt ik ook zo moe van: ‘nee meestal niet, heel soms en dan heb je het erover en ga je bij jezelf te rade’

pfff en dan dus dat het nooit ‘echte liefde’is zonder jaloezie en bladiebla.

het irriteert me dat jan en alleman vreemdgaan bij t leven en thuis mooi weer spelen en dat wij ons moeten verantwoorden omdat we open en eerlijk zijn naar elkaar!

• naughtyK

Hallo Wana,

Wij hebben het tot nu toe nog maar aan een paar mensen vertelt en we hebben al rare reacties gekregen :)

Ik denk dat je dat toch houdt, alles wat afwijkt van het “normale” is moeilijk voor een mens.

Maar als je zelf voor 100% achter je keuze staat en je niet laat uitlokken tot eindeloze discussies, zullen de mensen om je heen het op een gegeven moment toch wel accepteren. Tot die tijd wens ik je veel sterkte :)

Groetjes,

naughty{K}

• {K}rengetje

Dag Wana,

Het is idd niet zo gemakkelijk om te vertellen. Inmiddels weten een paar mensen die ik goed ken van de situatie. En deze zijn er allemaal heel open over. Als het voor jou goed voelt, wie ben ik dan om te zeggen dat dat het niet is. Ik vind dat persoonlijk een hele prettige beredenatie. Maar het is lastig om te vertellen. Zelf zit ik er mee hoe ik het moet vertellen aan mijn ouders, als ik ga verhuizen en bij mijn geliefden intrek. Niet dat dat me zal weerhouden om mijn hart te volgen, maar toch…… Maar ik denk dat je er opzich gewoon open over moet zijn. Wat maakt het uit hoe anderen er over denken, jij voelt je ergelukkig bij en het werkt voor jou. En als vrienden je daardoor met de nek gaan aan kijken, dan zijn het ook geen echte vrienden en wordt je niet geaccepteerd zoals jij bent. En het verborgen houden geeft geen goed gevoel, voor mij zeker niet, je houdt dan namelijk een deel van jezelf verborgen.

In elk geval heel veel suc-6 en vermijd idd de discussies. Het werkt voor jou, laat ze blij zijn voor jou dat jij zoveel liefde kan geven en krijgt. Misschien zijn zij juist wel de genen die stiekum jaloers zijn op al die liefde ;-)

Groetjes, {K}rengetje

• Momus

Hallo (K)rengetje,

In die paar bijdragen van jullie zijn de voornaamste eigenschappen van veel NL-ers samengevat:

1 Huichelachtigheid

2 Jaloezie

3 Angst

4 Betweterigheid

5 Bedilzucht

Dit is evolutionair-cultureel-godsdienstig bepaald, en kan niet worden uitgeroeid.

Doe dus geen moeite!

Wat een bewuste meerderjarige beslist en waarmee hij/zij de bemoeienden niet mee schaadt, is niet voor discussie vatbaar.

Dat moet hen duidelijk worden gemaakt, steeds opnieuw.

Het is het enige argument waarbij zij zich moeten neerleggen, wij worden daarin gesteund door onze rechts-cultuur.

Een vraag als ‘Wat zouden jullie doen?’ werkt averechts, want het antwoord is voorspelbaar…!

Het heeft ook geen zin, te informeren naar hun eigen geheime gedachten en verlangens…;-)

Doe gewoon wat jezelf en de andere betrokkenen tevredenheid brengt, en vergeef de bemoeiers, want zij weten niet wat ze doen!

Uiteindelijk zullen ze weten wat ze aan jou hebben, en zal iedereen rust krijgen…!

Het ga je goed.