polyamory

  • cantona

    Eindelijk ik kan er voor uitkomen. Althans hier. De afgelopen jaren hopeloos op zoek geweest.

    Ik heb een heerlijke vrouw, 2 lieve kids een goede baan, mooi huis. En dan. Al jaren vraag ik me af waarom ik dingen gedaan heb. Heimelijk relatie, stiekum naar parenclub, hoeren bezoek, mannenontmoeringsplaatsen ervaren.

    Mijn vrouw die heimelijk jaren lang een meer dan vriendschappelijke relatie onderhield met een voor haar droom man.

    Nu weten wij het; We zijn polyamorisch ingesteld. Ik heb behoefte aan meer dan alleen mijn vrouw. Ik draag haar op handen, wil haar nooit kwijt. Toch heb ik behofte aan een relatie met een andere vrouw. Voor gezelschap, diepgaande gesprekken, sporten en aan een fysieke sexuele relatie.

    Mijn vrouw en ik weten het nu. We willen het zelfde; alleen begint het bij haar aan een behoefte aan diepgang en intimiteit, wat een sexuele relatie tot gevolg kan hebben. Ik heb behoefte aan eeen sexuele relatie, gebaseerd op intimiteit en diepgang.

    Maar is dat uiteindelijk dan verschillend??

    Volgens ons niet. Nu alleen de vraag. Kunnen wij er invulling aan geven.

    Het mooie is wel dat we er achter zijn dat we elkaar niet kwijt willen maar ook geen beperkingen willen opleggen. Dus waarom geen ruimte.

    Liefs van een

    polyamorische man

  • Ivonne

    Mooi om te horen! Ik herinner me nog hoe blij ik was dat ik eindelijk anderen vond die “ook zo” zijn. Welkom!

    Goede vraag stel je ook: Hoe geven jullie er invulling aan? Hoe is het nu en hoe zien jullie dat in de toekomst?

    Kun je daar meer wat over zeggen?

    Ivonne

  • wana

    ik begin alleen ongelofelijk te balen van het feit dat wij, poly, altijd ter verantwoording worden geroepen.

    Het feit dat wij hier open en duidelijk over zijn verward velen om ons heen.

    Zij blijven vragen,de wat-als situaties opgooien en met een fanatieke zendingsdrang te overtuigen dat wat wij doen toch niet kan of nooit écht zou zijn.

    Om mij heen zien we vele zgn monogame relaties maar wel doorspekt van leugens,hypocrisie en vreemdgaan. maar wij moeten ons verantwoorden!

    eigenlijk zoek ik een ‘onliner’om dit vragenvuur te ontlopen.

    Deze is nu: voor ons werkt t, al 8 jaar.

    hoe doen anderen dit?

  • Fred

    Allemaal heel fijn om te lezen, het enigste waar ik moeite mee heb is dat ik iedere keer weer tegen het woord sexualiteit aanloop, het komt 9 van de 10 keer toch weer op sex neer en sexuele behoeften. Ook ik heb twee relaties, ik hou van twee vrouwen, ze weten het van elkaar en daar ben ik blij om. Het belangrijkste is hier dat ik ware liefde voor hun heb…. het echte houden van dat is het belangrijkste voor mij. Het is niet een opgeroepen iets of een opgezocht iets, maar iets dat mij is overkomen. Sexualiteit waar het toch weer op terug komt (ook op deze pagina) is iets wat automatisch ontstaat als twee mensen van elkaar houden, het vloeit voort uit gevoelens voor elkaar. Ik zou dus nooit een relatie aan kunnen gaan zonder dat ik diep en intens voel dat ik van iemand hou, ik vind sexualiteit erg fijn maar is voor mij iets wat voor vloeit uit liefde. En dat is eigenlijk precies wat ik een beetje mis op de meeste website's….. het gaat zo snel weer over sex waar blijft het gesprek over het intense houden van iemand in een tweede relatie?

  • alma

    Vraag van een vrouw die worstelt met het polyamoureuze:

    En de kinderen?

    Maak je die deelgenoot van je polyamorie?

    Of niet?

    maak je dat wel of niet leeftijdgebonden?

    Hoe doen anderen, cantona bijvoorbeeld, dat?

    Enlighten me!

  • Ivonne

    De kinderen van mijn vriendin weten overal van. De voornaamste vraag die ze aan hun moeder hadden was: “ben je gelukkig?” Leeftijden: 12 tot 20.

    De kinderen van mijn vriend weten van niks. Die waren het huis al uit toen zijn vrouw en hij begonnen met polyamoreuze avonturen.

    Zelf heb ik geen kinderen maar ik zou er geen geheim van maken denk ik. Ik ben er trots op dat ik twee liefdevolle relaties heb. Volgens mij is het geheimhouden voor kinderen een zwaardere last dan het weten.

    Ivonne

  • a,c.schmidt

    hallo

    Ik kan het wel berijpen maar zelf zou ik het

    niet kunnen.

    Misschien ben ik wel te egoistisch , als ik voor iemand

    ga dan doe ik dat ook.

    Lotte

  • Adam en Eva

    Beste,

    voor onze site www.bloggen.be/erotische_ontspanning_voor_koppels zijn wij op zoek naar mensen die net een beetje anders zijn in hun relatie om (anoniem) een artikel te schrijven over hun relatie met de voor- en de nadelen.

    Bezoek onze site maar eens en als je interesse hebt om een artikel te schrijven, mail je ons maar. Als je zelf geen zin hebt om te schrijven, kunnen wij wel een soort interview afnemen en dit achteraf in een artikel gieten.

    Groetjes,

    Adam en Eva