Even voorstellen. Mijn naam is Ivonne Meeuwsen. Ik ben de moderator van dit prikbord.

Ik leefde al een aantal jaren in de overtuiging dat ik van meerdere mensen tegelijk kan houden en dat dat elkaar niet hoeft te bijten. Ik voelde me daarin een beetje een zonderling. Mijn vriendenkring accepteerde het met een: “Dat hoort nou eenmaal bij Ivonne”.

Het woord polyamorie ken ik sinds februari van dit jaar. Ik kreeg een artikel van een vriendin van me uit de opzij van meer dan een jaar geleden. “Volgens mij gaat dit over jou”. Wat een feest van herkenning.

Via het artikel kwam ik op internet bij diverse pagina's over polyamorie terecht en zo kwam ik er achter dat er die week een symposium was in mijn eigen stad!!! Die kans wilde ik niet laten voorbij gaan. Het symposium voelde als een warm bad. Allemaal mensen aan wie ik nou eens niet uit hoefde te leggen dat ik hou van meerdere mensen. Voor wie dat gewoon is. Met de mensen daar was ik al snel in gesprek over hun geliefden en de fijne en moeilijke dingen die ze in het polyamoreus zijn tegenkwamen. Ik hoop dat iets dergelijks ook op dit forum zal ontstaan: Een open uitwisseling over hoe het is om poly te zijn.

Het boek van Ageeth Veenemans dat op die dag gelanceerd werd heb ik direkt in viervoud aangeschaft: Voor mijn vriend en zijn vrouw, voor mijn lieve vriendin van wie ik het artikeltje kreeg toegestopt, voor mezelf en een voor reserve. Voor als ik iemand ontmoet waarbij ik die gevoelens heb…

Ik hoop met mijn deelname op dit forum bij te dragen aan meer openheid over polyamorie.

Welkom allemaal!

Ivonne

Voor meer informatie en achtergrond over mij als persoon (en een leuke foto) klik: http://www.opeigenkracht.nu/voorstellen.html